
Tiedon jokavuotinen Tieto Capital Market Day oli taas täynnä tapahtumaa ja tiukkaa asiaa. Vuosittaisessa markkinapäivässä käsitellään Tieto Oyj:n nykytilannetta, toiminnan tehokkuutta ja tulevaisuutta sopivassa suhteessa. Analyytikot ja sijoittajat saavat salkun täydeltä tietoa ja työkaluja sijoituspäätöstensä tueksi. Reload Mediaa pyydettiin jo toistamiseen toteuttamaan sekä tapahtumatuotanto, että tapahtuman verkkolähetykset eli striimaukset.
Tapahtuman teemana innovaation kiihdyttäminen ja kasvu
Tieto Capital Market Day valaisi Tiedon nykytilannetta ja loi uskoa yhtiön sen innostavaan tulevaisuuteen. Viime vuosina Kimmo Alkio on onnistunut rakentamaan Tiedosta modernin ohjelmistokonsulttiyrityksen, joka tarjoaa myös ketteriä pilvipalveluita. Vuoden 2011-2015 välisenä aikana Tieto on kasvattanut edelleen globaaleja toimituksiaan, muuttunut ketterästi pilvessä toimivaksi ja saanut toistuvat palvelutuotannot toimimaan mikä näkyy myös yhtiön tuottavuuden kasvussa. Näiden asioiden viestimiseksi suunnittelimme tapahtuman yksityiskohtaisesti. Tapahtumatuotannon teemana oli “Accelerating innovation and growth to through investments in software-centric businesses”, jonka avainviesteinä olivat:
- Johtava pohjoismaalainen ohjelmisto- ja palveluyritys, joka edistää asiakkaiden liiketoiminnan uudistumista 2020 mennessä
- Skaalautuvien ohjelmistopohjaisten mallien laajentaminen tukemaan liiketoimintaa
- Sopivassa suhteessa investointeja kasvuun, tuottoa ja houkuttelevia osinkoja
- Liiketoiminnan muokkaaminen kohti nopean kasvun palveluita
Hyvä webcast-lähetys vaatii oikein valitut kamerat
Onnistunut tapahtumatuotanto vaatii aina valmistautumista
Viiden tunnin ohjelma piti sisällään tiukkaa asiaa niin paikallaolijoille kuin verkkolähetystä seuranneille. Siksi hyvä valmistautuminen tapahtumaan oli kriittistä. Tapahtumapaikalle rakennettiin suuri 8X3 metrin A2 Absenin LED-näyttö esitysmateriaaleille. Esiintyjät kävivät läpi aiheitaan LED-seinän edessä.
Reload Median vastuut Capital Market Day:ssä
Lopputulos
Tieto Capital Market Day oli taas kerran onnistunut tilaisuus, joka loi kirkkaan kuvan Tiedon tulevaisuudesta ja siitä mihin yhtiö on matkalla. Tilaisuus toimi niin paikan päällä kuin verkossakin ja sai paljon kehuja myös sisäisiltä sidosryhmiltä.