Korjausrakentamisen asiantuntija Suoraa.fi päätti keskittää markkinointinsa pitkälti syväluotaavien asiantuntijawebinaarien varaan. Verkkolähetysten avulla yritys pystyy hyvin kommunikoimaan ympäri Suomea korjausrakentamisen mielipidejohtajuuttaan. Yrityksen missiona on tarjota asiakkaalle SUORAA-palvelukonsepti, jonka turvin yritys laittaa asiakkaan asiat ”Suoraa kuntoon”. Suoraan asiaan menevät webinaarit auttavatkin suomalaisia kiinteistönvälittäjiä kehittämään omaa työtään ja ymmärtämään korjausrakentamisen maailmaa.
Webinaari vai verkkolähetys?
Suoraa.fi webinaarit lähetetään Reload Median studiolta Helsingin Lämmittäjänkadulta. Ne ovat tuotannoltaan helposti toteutettavia, silti näyttäviä. Tämä perustuu pitkälti Reload Studion palvelupakettiin, jossa kiinteällä studioratkaisulla saadaan aikaan täyden televisiolähetystason tuotantoa yhden ohjaaja/kuvaajan johtaessa lähetystä. Suoraa.fi webinaareja voisikin hyvin katsoa myös eräänlaisina verkkolähetyksinä. Tällä hetkellä webinaarit hyödyntävät Striimari-alustaa, sillä se tarjoaa myös hyvän pohjan esitysmateriaalien tarjoamiselle ja indeksoinnille.
Webinaari korjausrakentamisen markkinoinnissa
Miksi sitten webinaari tai verkkolähetys soveltuu Suoraa.fi:n kaltaiselle toimijalle? Pekka Vaittinen Suoraa.fi:sta nostaa esiin muutamia etuja:
Laaja maantieteellinen peitto
Monesti yrityksillä on haasteita saada maantieteellisesti hajautuneille kohderyhmille viestinsä perille. Käyttämällä verkkolähetyksiä Suoraa.fi saa suomalaiset kiinteistönvälittäjät tietoiseksi toiminnastaan sekä voi kouluttaa heitä ilman raskaita matkakustannuksia ja suurta ajallista panostusta.
Vaivattomuus tuotannoissa
Reload Median Studio on valmiiksi rakennettu paketti, jonka tuotannot on hyvin tarkasti paketoitu. Studiota voidaan muokata lähinnä näyttöjen grafiikoiden ja valojen värimaailman osalta, jolloin toteutukset ovat nopeita ja koko lähetyksen voi valmistella ja lähettää yksi henkilö. Myös Suoraa.fi:n tapauksessa tästä on ollut apua, sillä välillä lähetyksiä on tehty useampi peräjälkeen, jolloin lähetysten välissä on vain vaihdettu puhujia.
Asiakkaan luona läsnäolo
Läsnäolo asiakkaasi arjessa on tärkeää. Niin myös Suoraa.fi:n osalta. Heille verkkolähetykset tukevat läsnäolossa ja näin fyysisen läsnäolon tarve vähenee. Luonnollisesti asiakassuhdetta on vaikea digitalisoida kokonaan, mutta hyvälaatuinen ääni ja kuva auttavat kouluttamisessa ja uusien ideoiden lanseeraamisessa. Tuttu naama toisella puolella pitää esityksen mielenkiintoisena ja tuttuna.
Kustannustehokkuus
Kaikki Suoraa.fi tuotannot toteutetaan aamupäivän aikana. Näin saadaan hyvin kustanustehokkaasti tuotettua kuukausittain verkkolähetyksiä, jossa teknologiasta vastaa Reload Media. “Se jättää meille vapauden keskittyä olennaiseen eli saamaan kuulijat paikalle”, toteaa Pekka Vaittinen Suoraa.fi:stä.