Vlogi

/Vlogi/
24 03, 2017

Video opetuksen ja kouluttamisen välineenä

By |2017-03-24T13:42:09+00:00maaliskuu 24th, 2017|Uncategorized, Videokuvaus, Videon striimaus, Webcast, Webinaari|0 Comments

Videon yleistyminen YouTuben ja muiden kanavien kautta on saanut yritykset ja yksityishenkilöt miettimään sen valjastamista erityyppisiin tehtäviin. Sosiaalisen median kanavien tehtyä videosta jokapäiväisen ihmisten elämässä, on myös sen käytöstä erilaisiin tarkoituksiin tullut hyvin helppoa. Video tarjoaa loistavan välineen koulutusten ja opetuksen pitämisessä. Se tarjoaa reaaliaikaisen viestintä- ja kommunikointimahdollisuuden eri osapuolten välillä, mikä tekee siitä loistavan välineen [...]

14 03, 2017

Toimiva live-lähetys

By |2017-03-14T11:42:26+00:00maaliskuu 14th, 2017|Facebook live, Livelähetys, Striimaaminen, Videon striimaus, youtube|0 Comments

Live-lähetys tarjoaa hyvän mahdollisuuden välittää viestin aidosti yleisölle. Hyviä käyttötapoja live-lähetykselle netissä ovat muun muassa webcast-striimaus, live striimaus esimerkiksi facebook livetilassa sekä suora lähetys youtubessa. Ennen live-lähetyksen julkaisemista, kuten mitä tahansa internetissä tapahtuvaa julkaisemista, on syytä miettiä muutamaa seikkaa, jotka ovat perusasioita, mutta unohtuvat toisinaan hyvin helposti. Joskus hienolta tuntuvan idean toteutuksen ontuminen saattaa johtaa kohtalokkaisiin seurauksiin internetin [...]

7 03, 2017

Älä vie asiakkaasi aikaa, vaan anna sitä

By |2017-03-07T10:21:05+00:00maaliskuu 7th, 2017|Uncategorized, Videomarkkinointi, Yritysvideo|0 Comments

Mainontaa ja sisältömarkkinointia voidaan kutsua omaksi taiteenlajiksi, tai ainakin taitavuuden lajiksi. Oikein toteutettuna se palvelee sekä lähettäjänsä että vastaanottajansa intressejä, tarjoten hyötyä molemmille osapuolille. Tätä vastoin tyrkyttävä mainonta ja sisältömarkkinointi saa vastaanottajansa turhautumaan ja pahimmillaan aiheuttaa lähettäjälleen asiakkuuksien menetyksiä. Nykyajan kiireisessä maailmassa ihmisillä ei ole aikaa käytettävänä ylimääräisiin seikkoihin, ainakaan jos ne eivät hyödytä häntä millään [...]

28 02, 2017

Mobiilikäytön vaikutus videotuotantoon

By |2017-02-28T11:23:55+00:00helmikuu 28th, 2017|Ääni, Videokuvaus, Videotuotanto|0 Comments

Mobiilikäytön tiedetään lisääntyneen viime vuosina suuresti; ihmiset katsovat videoita yhä enemmässä määrin matkapuhelimilla, taulutietokoneilla sekä kannettavilla tietokoneilla. Suurimmalla osalla ihmisistä on matkapuhelin mukanaan lähes kaikkialla ja niitä käytetään runsaassa määrin, mistä johtuen erityisesti videoiden katsominen kännyköillä on yleistynyt huomattavasti. Striimaus Mitä mobillikäytön lisääntyminen sitten tarkoittaa videotuotannolle? Ensinnäkin sitä, että videot kannattaa striimata, koska rajallisen muistin vuoksi [...]

21 02, 2017

Sosiaalisen median videon järkäleet 2016

By |2017-02-21T13:54:16+00:00helmikuu 21st, 2017|Facebook live, Livelähetys, Livevideo, Striimaaminen|0 Comments

Sosiaalisen median videoista on tullut yhä suositumpia, mitä myös sosiaalisen median k. Live-videot saavuttivat huomattavan suosion vuoden 2016 aikana, jolloin yksityishenkilöiden itse kuvaamat videot tulivat jokapäiväiseksi arjeksi. Viime vuonna videoiden maailmaan siirtyi myös Facebook oman live-ominaisuutensa ansiosta. Facebook-livestä tuli välittömästi erittäin suosittu, lisää aiheesta voit lukea täältä. Sosiaalisen median videon suosio Videoiden maailmanlaajuiseen tutkimiseen erikoistunut [...]

16 02, 2017

Yritysvideo auttaa rakentamaan imagoa

By |2017-03-01T15:10:07+00:00helmikuu 16th, 2017|Uncategorized|0 Comments

Videoviestinnän vaikuttavuus verrattuna muuhun digitaaliseen, printattuun tai painettuun viestintään on merkittävää. Yritykset voivat viestiä videoilla monenlaisia asioita sekä sisäisille- että ulkoisille sidosryhmilleen. Videoiden avulla voidaan muun muassa kouluttaa ja perehdyttää henkilökuntaa sekä opastaa asiakkaita esimerkiksi tuotteiden käytössä sekä viestiä strategiaa ja yrityskulttuuria. Lisäksi videomainoksilla ja -markkinoinnilla voidaan mainostaa tuotteita ja palveluja asiakkaille. Paitsi että video on vaikuttavampi [...]

7 02, 2017

Miten määrittää webinaarin hinta ja hyöty

By |2017-02-07T12:45:33+00:00helmikuu 7th, 2017|Uncategorized|0 Comments

Webinaarin hintaa pohdittaessa tulee usein otettua esille vain webinaarialustan hinta. Siksi juuri kuukausittainen alustasta koostuva maksu nouseekin budjetoinnin kärkeen. Mutta miten laskea webinaarin todellinen hinta ja hyöty? Webinaarin hinta ja sen hahmottelu Webinaarin hinta alustan osalta on usein kymmenistä euroista satoihin kuukaudessa. Esimerkiksi Gotowebinaarin alkaen-hinta on 89€. Toisena esimerkkinä Webinarninja, joka on hyvin kätevä käyttöinen sovellus jolla voi [...]

1 02, 2017

Striimauksen rooli sisäisessä viestinnässä

By |2017-02-01T10:20:42+00:00helmikuu 1st, 2017|Striimaaminen, Videon striimaus|0 Comments

Videoiden ja striimauksen rooli yrityksen ulkoisessa viestinnässä on monelle suhteellisen selkeää: videoiden avulla viestitään monenlaisia asioita eri sidosryhmille sekä lähetetään muun muassa live-tapahtumia, webinaareja ja kokouksia vastaanottajille. Kuitenkin striimauksen mukanaan tuomat mahdollisuudet sisäisessä viestinnässä ovat monelle yritykselle vielä hieman epäselvät. Kun tarkastellaan sisäistä viestintää eri organisaatioissa, suuressa osin työntekijät kommentoivat sisäisen viestinnän olevan vähintäänkin puutteellista [...]

24 01, 2017

Miten Facebook-livetila otetaan haltuun?

By |2017-05-22T16:53:50+00:00tammikuu 24th, 2017|Facebook live, Livelähetys, Livevideo|0 Comments

Facebook-livetila on konseptina melkoisen yksinkertainen, mutta sen täydellinen hyödyntäminen on äärimmäisen haastavaa. Käsitelimme aiemmin Facebook-livetilaa ja sen hyödyntämistä oheisessa artikkelissa ja se on edelleen oiva postaus, mistä aloittaa tutustuminen aiheeseen.  Luonnollisesti tässä välissä olemme kerenneet kerätä jo lisää kokemuksia Facebook-livetilasta ja annamme nyt viimeisimmät niksit siihen, miten otat haltuun Facebook-liven. Ymmärrä, miksi Facebook-livetila on mielenkiintoinen [...]

16 01, 2017

Vuoden 2017 trendit yritysvideoissa

By |2017-03-01T15:10:08+00:00tammikuu 16th, 2017|Facebook live, Livelähetys, Livevideo, Snapchat, Striimaaminen|0 Comments

Uuden vuoden vaihduttua hetki sitten on aika pohtia trendejä yritysvideoiden saralle vuodelle 2017. Uskomme, että uusi vuosi voi tuoda mukanaan ainakin seuraavanlaisia seikkoja yritysvideoiden valtakunnassa. 1. Enemmän live-videoita Live-videoiden suosio kasvoi huomattavasti viime vuonna. Facebook-live koki alkunsa vuoden puolessa välissä ja Facebook itse maksoi media-alan yrityksille sekä julkkiksille 50 miljoonaa dollaria live-sisällön tuottamisesta kanavaan. Lisäksi viime vuoden [...]