Kaksi vuotta sitten kuului kimeä rääkäisy ja Reload Media sai alkunsa. Sitä sanotaan, että on lottovoitto syntyä Suomeen. Tiedä häntä. Toisten synttärien kohdalla päädyimme tyylikkäästi olemaan työmatkoilla – tietenkin. Juhlittiin Oton ja Mikon kanssa hymyillen, että olemme saaneet palvella mahtavia asiakkaita, maksaa veroja, tehdä ystävysten kesken hommia ja työllistää siinä samassa ihmisiä joko pysyvästi tai freelancerina. Istuuduimme syntymäpäivänämme alas ja mietimme miten tähän on tultu.
Paljonko on paljon videoita?
Viimeisen kahden vuoden aikana olemme kuvanneet ja editoineet yhteensä 1336 videota, joiden yhteispituus yltää tuhansiin tunteihin. Yhdelle työpäivälle se tekee keskimäärin 2,7 videota. Kuvattuna ja editoituna. Melkoinen määrä. Videot on kuvattu akselilla Malmö – Tukholma – Helsinki ja matkapäivissä ei ole säästelty. Taas pakataan luotettavaa Volkkaria, jotta Tukholmassa syttyy punainen lamppu taas huomenna. Matka on ollut yllättävän pitkä, nopea ja antoisa. Yrittäjyys on ollut yllättävän mukavaa.
Mistä kaikki oikein lähti?
Yritysten tulosjulkistuksissa ja viestinnässä livevideota on käytetty aktiivisesti jo vuosia. Aloitimme tulosjulkistuksilla Tiedon tiloissa. Julkistuksia teemme edelleen mielellämme ja aktiivisesti. Mielenkiintoisesti olemme huomanneet miten yritysten tulosjulkistuksista on tuolipaikkoja vähennetty ja livestriimin tasoa nostettu. Eikä se muutos ole jäänyt varjoon muutenkaan yhteiskunnassa. Youtubesta ja livestriimaamisesta on tullut todellinen tämän päivän juttu. Vloggaaminen nostaa jo ihmisiä staroiksi, sekä maailmalla markkinoijia seurataan aktiivisesti. Kannattaa siis pistää kanava pystyyn Suomessakin.
Miltä näyttää 2-vuotias Reload Media?
Ilahduttavasti palvelumme ovat alkaneet yhä enenevässä määrin kiinnostaa suurten yritysten lisäksi myös pienempiä. Usein näissä yrityksissä videota halutaan hyödyntää ennakkoluulottomasti ja kokeilla mihin videotuotannon rajat voi vetää. Kaukana ovat ajat, jolloin tapahtumataltionti leikattiin videoksi ja lähetettiin asiakkaalle poltettuna CD:nä. Nykyään tapahtumien taltiointia tehdään livenä ja asiakkaalle halutaan tarjota mahdollisuus ottaa osaa toimintaan myös videon kautta – maksulla tai ilman. Nykyiset striimausmahdollisuudet ovat jo niin tehokkaita, että livekuvalla voidaan asiakkaat niin b2b kuin b2c puolella ottaa mukaan tapahtumaan kuin tapahtumaan. Video elää, mutta miten se kehittyy?
Miltä näyttää videon rooli tulevaisuudessa?
Youtubeen ladattavan sisällön määrä ylitti jo hetki sitten 300 h / minuutti ja jo kolme videota on yltänyt 100 miljoonan katsojalukuihin alle 10 päivässä. Youtuben markkinaosuus USA:n verkkovideoista on jo 73,3%, kun Netflix vielä kiikkuu 9% kohdilla. Tämän lisäksi Youtube on noussut USA:n toiseksi suosituimmaksi sosiaaliseksi mediaksi*. Ei siis ole haihattelua sanoa, että se mitä me huomasimme pari vuotta sitten on nyt täyttä totta ja tätä päivää. Vastoin yleistä luuloa Youtube ei kiinnosta vain nuoria. Tutkimuksen mukaan USA:ssa 69% käyttäjistä oli yli 25 vuotiaita ja kaikista käyttäjistä 20% oli yli 45 -vuotiaita. Tuotetietoa etsi jo 8% videoiden katsojista.
Videon rooli kasvaa ja niin kasvaa Reload Mediakin. Maitohampaat vaihdetaan hiljalleen pysyvämpiin ja siksi paketoimmekin selkeät paketit tuotteistamme, jotta yhä useampi osaisi ostaa meiltä. Sillä sisältömarkkinoinnin kehittyessä yhä suurempi osa yrityksistä löytää markkinointityökalukseen webinaarit, livelähetykset ja tapahtumatuotannon videoinnin ja striimauksen. Ja siitäkös kaksivuotias nassikka on innoissan.
*Statista Dossier
Leave A Comment