Tämän artikkelin tarkoituksena on luoda pikakatsaus webcast- ja suoratoistolähetysten hyötyyn. Artikkelin avulla ymmärrät hyvin miten voit helposti saavuttaa lisähyötyä liiketoimintaasi livevideolla. Oli sitten tarkoituksenasi viestiä henkilökunnallesi, asiakkaillesi tai tuleville sellaisille verkossa se onnistuu helposti ja tehokkaasti.
Miten lähetät livekuvaa verkossa?
Oletkin jo varmaan huomannut, että jokainen merkittävä sosiaalinen media (Youtube, Facebook, Twitter jne.) on ottanut käyttöön livevideokuvan. Verkossa lähettämiseen ei sen kummempia tarvita kuin videokamera ja verkkoyhteys. Peruslähettäminen onnistuu jo niilläkin. Mikäli haluat todella ammattimaisen näköistä kuvaa tulee kalustoon hitusen satsata, mutta homma hoituu helposti myös vuokrakalustolla. Mikäli teet suuremmasta tapahtumasta lähetystä saat helposti apua ammattilaisilta kuten Reload Medialta.
6 syytä, miksi striimaus muuttaa liiketoimintaasi
1. Tavoitat yleisön (live ja jälkitallenne)
Yksi suurimpia etuja, jotka muuttavat liiketoimintaasi on saavutettavuus. Se perustuu kahteen asiaan:
- Yleisön tavoitettavuuteen
- Matalan kynnyksen saavutettavuus
Nykypäivänä kaikilla tuntuu olevan kiire, joka johtaa siihen, että esimerkiksi ihmisten tapahtumiin on entistä haasteellisempaa. Tästä syystä livevideo mahdollistaa tapahtumaan osallistuminen myös etänä. Tällöin ihmiset voidaan saavuttaa helpommin. Toisaalta myös perinteisiin tapahtumiin tai seminaareihin saattaa monella on turhan korkea kynnys saapua. Kun henkilö ottaa osaa tapahtumaan etänä hänen osallistumiskynnyksensä madaltuu. Näin saavutetaan ihmisiä, joita ei muutenkaan saataisi tapahtumien piiriin.
2. Viestintä paranee
Vaikka itsessään viestinnän määrä ei korreloi viestinnän merkitykselle niin selkeästi aktiivinen ja kaikille avoin viestintä parantaa niin organisaatioiden kuin asiakassuhteiden hoitoa. Siksi verkossa aktiivisesti tuotettu webcast-lähettäminen helpottaa viestinnän perille menoa ja parantaa sen tuottoa.
3. Viestisi monipuolistuu
Webcast-alustana tarjoaa mahdollisuuden myös viestiä monipuolisesti. Voit tukea esitystäsi esiintymisellä, videolla sekä siihen erikseen suunnitelluilla kalvoilla. Viestisi voidaan pureksia tarkasti riippuen aiheesta ja kohderyhmästä.
4. Luot matalan kynnyksen keskustelua
Interaktion luominen yleisön välille on haastavaa tapahtumissa ja seminaareissa. Meissä suomalaisissa asuu pieni erakko, joka ei julkista huomiota kaipaa. Kun sitten mahdollistetaan anonyymi mahdollisuus kysymyksille kysymyskanavan avulla saadaan ihmiset helpommin kysymään ja keskustelemaan aiheesta. Muista siis mahdollistaa helppo ja vaivaton keskustelu, jotta henkilöstösi ja asiakkaasi reagoivat viestintääsi.
5. Sitouta ihmiset
Helpoin tapa rakentaa sitoutuneita yhteisöjä on viestiä aktiivisesti ja avoimesti. Matalan kynnyksen verkon livevideo mahdollistaa kaikille tiedon, joka myös yhdistää heidät ryhmään tiiviimmin. Näin pystyt helpommin luoda yhteisöjä, joissa sosiaaliset objektit (kiinnostuksen kohteet) tiivistät ryhmän yhtenäisyyttä.
6. Säästä kustannuksia
Vielä muutama vuosi sitten yritysten johto matkusti pienenkin palaverin takia. Nykyään tulosjulkistukset ovat lähinnä verkossa ja paikalla olevien analyytikoiden määrä laskee. Matkustaminen vähenee ja se on hyvä uutinen niin ympäristölle kuin yrityksen kustannusrakenteellekin. Vaikka edelleenkin tapahtumia järjestetään niin yksinkertaisesti livetapahtuma verkossa korvaa monta turhaa tapahtumaa ja samalla tukee myös niitä investointeja, joissa paikalla tulee olla. Livevideo, vaikka luokin pieniä kustannuksia, säästää merkittävästi enemmän konkreettisten kustannusten osalta.
Leave A Comment